De agenda op de website is vernieuwd. Voortaan wordt gebruik gemaakt van andere onderliggende software. De reden voor deze verandering is met name technisch van aard.
Wat is er anders?
De technische veranderingen zullen we buiten beschouwing laten. Voor eindgebruikers zijn met name de volgende zaken anders
- er is voortaan zowel een totale agenda, als een agenda per verenigingsonderdeel;
- in het totaaloverzicht is met kleuren te zien voor welk verenigingsonderdeel het agendaitem geldt;
- het exporteren van gegevens via iCal is weer mogelijk (voor bijvoorbeeld integratie in je eigen agenda van Outlook/GMail/etc.);
Hoe integreer ik de Jubal-agenda in mijn eigen agenda?
De meeste agenda-software ondersteunt het automatisch importeren van de gegevens uit de Jubal-agenda (zie hier de lijst van ondersteunde software).
Je moet hiervoor twee stappen ondernemen (allebei eenmalig):
- Exporteren van de agenda van Jubal;
- Importeren van deze geexporteerde agenda in de door jou gebruikte software.
Ad. 1. Exporteren van de agenda van Jubal
Klik in het linker menu achtereenvolgens op "Agenda" en daarna op "Exporteren naar iCal".
Er verschijnt een scherm met de volgende opties:
- Selecteer een categorie: beperk hier eventueel de te exporteren agenda tot alleen bepaalde categorieen;
- Selecteer jaren: beperk hier eventueel de te exporteren agenda tot alleen bepaalde jaren;
- Output notatie-instelling: vink dit vakje aan om de opmaak in de beschrijvingstekst uit de agenda te behouden (vaak niet ondersteund!).
Laat bij twijfel alle opties ongewijzigd. De meeste gebruikers zullen direct kunnen klikken op de knop "Selecteer" onderaan het formulier.
Er verschijnt nu een pagina met daarop de optie "Klik hier om de publieke evenementenkalender te downloaden". Klik met de rechter muisknop op deze hyperlink en kopieer de URL (ook wel koppeling genoemd). Deze URL/hyperlink moet je instellen in de door jou gebruikte agenda-software (zie stap 2 hierna).
Ad. 2. Importeren van deze geexporteerde agenda in de door jou gebruikte software.
Wanneer je de stappen hiervoor hebt opgevolgd, dan krijg je een hyperlink/URL. Deze hyperlink moet je eenmalig invoeren in de door jou gebruikte agendasoftware. De wijze waarop dit moet, verschilt per programma. Volg onderstaande links voor meer informatie:
Vragen, opmerkingen?
De nieuwe software is uiteraard getest. Dat neemt niet weg dat je vaak eerst door praktijkgebruikt kunt ontdekken of alles goed functioneert. Mocht je ergens tegenaan lopen bij het gebruik van de agenda, of mocht je andere vragen of opmerkingen hebben, neem dan even contact op met de webmasters via het contactformulier.