Varsseveld – In slechts drie maanden een basisopleiding tot muzikant en dan al het podium op. Muziekvereniging Jubal uit Varsseveld laat zien dat het kan. Op vrijdag 19 april 2013 laat een groep van 10 leerlingen tussen de acht en twaalf jaar aan het publiek zien wat zij in deze korte tijd allemaal hebben geleerd.

Over Muziek Maak Je Zelf

‘Muziek Maak Je Zelf’ is een cursus, waarin kinderen een muzikale basis krijgen voor het bespelen van een instrument. Onder leiding van ervaren leerkrachten uit het basisonderwijs en het muziekonderwijs hebben de leerlingen zeer gevarieerde lessen aangeboden gekregen. In een periode van circa 15 weken hebben de kinderen van alles en nog wat geleerd over muziek. Zo hebben de kinderen leren noten lezen, spelenderwijs allerlei ritmes leren kennen, allerlei verschillende muziekinstrumenten voorbij zien komen en zelf leren spelen op een blokfluit. Maar ze hebben vooral ervaren, dat samen muziek maken heel erg leuk is!

Slotmanifestatie

Ter afsluiting van de cursus geven de kinderen een heus concert! Vrijdag 19 april is het zover. Vanaf 18.30 uur ’s avonds laten ze zien wat ze allemaal hebben geleerd. U zult verbaasd staan over wat de leerlingen in deze korte tijd allemaal hebben geleerd op muzikaal vlak. Een aanrader voor alle ouders, opa's, oma's, neven, nichten, ooms, tantes, buren, vrienden en vriendinnen van de jonge muzikanten.

Na afloop van het concert krijgen de leerlingen van Muziek Maak Je Zelf een diploma. Met dit diploma op zak kunnen kinderen na het concert tot de zomervakantie gratis muzieklessen volgen bij de professionele docenten van Jubal op een instrument naar keuze. Ook mogen de leerlingen een week na het concert samen met de andere jeugdleden van Jubal mee op een gezellig kamp.

Informatie

De toegang voor het Muziek Maak Je Zelf concert op 19 april is gratis. Het concert vindt plaats in het Borchuus te Varsseveld. Aanvang is 18.30 uur. Ca. 19.30 uur is het concert afgelopen. Tijdens deze avond kan tevens informatie worden ingewonnen over de muziekopleidingen van Jubal. Kom op tijd, want vol is vol!

Noot voor de pers: neem voor meer informatie contact op met Thera Lammers (secretaris) op telefoonnummer: (0315) 79 50 17 of e-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Inloggen (leden/donateurs)

Komende evenementen